Het modehuis uit Parijs staat op de voorlopige planning met de onthulling van de lente2024-collectie op 2 oktober, onderdeel van een breder plan om het bedrijf op te schalen.
Mugler is onder leiding van creatief directeur Casey Cadwallader van plan om vier collecties per jaar te ontwikkelen en verkopen, waaronder twee nieuwe pre-collecties. De tactiek voor ‘zien is kopen’ zal behouden blijven voor geselecteerde productdrops en samenwerkingen.
Corsin beschreef Mugler als een merk dat altijd “geobsedeerd is geweest met cultuur, en cultuur in het moment, in het nu. Dus als je de collectie zes maanden voor het presenteren ontwikkelt, is het iets lastiger om in dat ‘nu’-moment te komen.
En creativiteit is altijd iets dat wij heel belangrijk hebben gevonden – verbeelding, fantasie, creativiteit en continu grenzen verleggen”, voegde hij er aan toe.
Corsin benadrukte dat Mugler niet volledig afstapt van ‘zien is kopen’, maar het evolueert naar selectiever gebruik: zoals in het geval het merk bijvoorbeeld een ski-capsule lanceert.
Klik hier voor het volledige artikel.

Gefotografeerd door Gamma-rapho